A5916 L112 - 4 stk. Arkivkasser
Højeste bud (DKK)
0,00inkl. moms og salær: 0,00
Varen blev solgt
Hammerslag om:
9 dage(1. dec. 2024 kl. 20:29)
Auktionsinfo
Auktionsadresse
Tinghøjgade 132
DK-9493 Saltum
Auktionen slutter
1. dec. 2024
kl. 19:30
Eftersyn
Ingen
Udlevering
5. dec. 2024 kl. 12:00 - 16:00
Kontakt
Ring til os på tlf.
22539878
Skriv til os på
mail@auktionshuset.dk
Budhistorik
Auktionsbetingelser
1. Varer købt som beset
Alle varer sælges til den højestbydende i den stand, hvori de forefindes ved hammerslag samt uden ansvar for hverken rekvirent eller auktionsholder af nogen art, herunder ansvar for målangivelser, vægt, aldersangivelse og beskrivelse. Katalogisering er efter bedste overbevisning. Evt. beskadigelser er ikke anført. Det er op til køber selv at kontrollere varerne eller tage risikoen for, at disse ikke fungerer og da der har været eftersyn, tages reklamationer IKKE til følge. Der tages forbehold for fejl og mangler.
2. Moms og salær
Til budsummen lægges auktionssalær på 20% af budsummen, dog minimum kr. 50,- pr. katalognummer. Såvel budsum som auktionssalær tillægges gældende moms (25%), dvs. salær inkl. moms er 50%. På personbiler, campingvogne og motorcykler tillægges der kun moms på salæret, således at salæret inkl. moms på disse varer er 25%.
3. Betaling
Betaling for købte skal ske via bankoverførsel, kortbetaling eller Mobilepay.
Kontanter og checks modtages IKKE som betaling.
Varerne kan først udleveres, når indbetaling er registreret på vores konto.
Det er muligt at betale med følgende kort:
- Dankort
- VISA
- VISA Debet
- Mastercard
- Mastercard Debet
- MobilePay
Kortbetaling er kun muligt på ordrebeløb op til DKK 4.000,-.
Der opkræves kortgebyr for firmakort samt kort udstedt uden for EU/EEA. Kortgebyr udgør 1,95% ekskl. moms for DK firmakort samt 2,95% ekskl. moms for EU/EEA firmakort samt kort udstedt uden for EU/EEA.
Gebyret fremgår først efter indtastning af kortnummer og vil fremgå af den endelige faktura efter gennemført betaling. Gebyret vist i betalingsvinduet er inkl. moms.
Ved betaling med kort, vil beløbet blive hævet med det samme.
Ved betaling af ordrer med tilføjet fragt, vil beløbet blive hævet med det samme.
Varerne kan først udleveres, når betalingen er registreret på vores konto.
Auktionshuset dab anvender Netaxept linkpayment betalingssystem, der er en del af NETS A/S. Brugen af betalings- eller kreditkort på websitet er derfor sikker og certificeret af NETS A/S. Gennemførsel af køb på websitet sker via en SSL-krypteret forbindelse.
Auktionshuset dab A/S har ikke adgang til at se kortoplysninger, ligeledes kan Auktionshuset dab ikke hæve andet beløb, end det kunden har godkendt, i betalingsvinduet.
4. Skærpede regler for opkrævning af moms:
Der er kommet skærpede krav til dokumentation for, at sælger er berettiget til momsfritagelse i forbindelse med afhentningskøb, hvor en udenlandsk køber afhenter varer hos en dansk sælger. Ved salg til et andet EU-land/øvrige udland skal sælger (Auktionshuset dab A/S) opkræve moms. Momsen kan under visse betingelser refunderes. Hvis køber selv afhenter varerne, skal køber give en erklæring til sælger (Auktionshuset dab A/S) om:
at varen er sendt eller transporteret fra Danmark, varens bestemmelsessted, transportmiddel og registreringsnummer på transportmiddel og, at varen er modtaget på leveringsadressen.
Hvis en anden f.eks. en transportør, henter varerne for køber, skal denne tillige medbringe fuldmagt samt billedlegitimation.
Kontakt venligst auktionshuset for at rekvirere udførlig vejledning vedr. eksport.
Dokumentationen skal være os i hænde senest 14 dage efter sidste afhentningsdag. Såfremt den fremsendte dokumentation er tilstrækkelig efter SKATS regler, vil vi udstede en kreditnota, samt en ny faktura uden moms og herefter overføre momsen til køber, fraregnet et ekspeditionsgebyr på kr. 350,-.
5. Nummerplader til køretøjer
Nummerplader til køretøjer medfølger ikke. Endvidere skal det påregnes, at der til køretøjer kun medfølger en nøgle.
6. Pant i køretøjer
I køretøjer, der er registreret i Centralregistret for motorkøretøjer (CRM), kan der være tinglyst pant. Køber kan tjekke dette i bilbogen på www.tinglysning.dk. Auktionshuset dab A/S foretager altid tjek heraf og sikrer os, at evt. pant vil blive aflyst i forbindelse med salget. Imidlertid er det således, at panthavere (bank, finansieringsinstitut, skat etc.) kun sjældent aflyser et pant før modtagelse af provenuet for salget. Køber må derfor påregne en aflysningstid på 2-3 måneder. I sjældne tilfælde f.eks. ved tvangssalg gennem fogedretten, kan den være 4-5 måneder.
7. Beskadigelse ved afhentning
Beskadigelser sket ved afhentning og bortkørsel af købte effekter betales af køber eller udbedres for dennes regning.
8. Købers ansvar overfor købte varer
Køber har det fulde ansvar for, at købte effekter opfylder alle lovmæssige krav, før de tages i brug. Køber har endvidere det fulde ansvar for, at indhente tilladelse til brug af diverse software/patenter m.m. af de respektive rettighedshavere.
9. Risikoovergang efter hammerslag
Efter hammerslag står effekterne for købers regning og risiko. Ved skade på effekter ved på- og aflæsning er Auktionshuset ikke erstatningspligtig.
10. Udlevering
Udlevering foregår mod fremvisning af betalt faktura. Bemærk, at udleveringsdage SKAL overholdes. Længere tidsfrist for vareudlevering kan efter forudgående aftale tillades for varer, som skal afmonteres.
Ejendomsretten overgår først til køber når betaling og afhentning af effekter er sket rettidigt.
Køber skal ved afhentning forevise betalt faktura. Hvor køber lader vognmand m.v. afhente købte effekter, skal disse medbringe originaleksemplar, fotokopi eller fax-kopi af betalt faktura. Al færdsel på auktionsområdet sker på eget ansvar.
11. Pålæsning ved udlevering
På grund af forsikringsforhold stiller Auktionshuset dab ikke truck, løftevogne eller mandskab til rådighed ved pålæsning af effekter.
12. Mangler ved købte varer
Købelovens regel om mangler kan gøres gældende i forbindelse ved køb foretaget som privatperson.
12.1 Reglen om mangler kan ikke tages i brug, hvis dette er grundet normal slitage, forkert brug, transportskader, misligholdelse eller skader der var til stede ved købstidspunktet. Køber kan ikke gøre brug af reglen om mangler hvis manglen var tydeligt beskrevet eller vist ved købs- eller afhentningstidspunktet.
12.2 Reglen om mangler kan ikke tages i brug ved køb af bl.a. fødevarer, helsekost, drikkevarer, vin og softwarelicens, hvor plomberingen er brudt.
12.3 Er køber berettiget til at tage reglen om mangler i brug, skal køber skriftligt kontakte Auktionshuset dab A/S inden for 2 år fra ejendomsretten er overgået fra Auktionshuset dab A/S til køber.
Køber er selv ansvarlig for at returnere varen i samme stand, som ved købstidspunktet.
12.4 Hvis regel om mangler gøres gældende, kan køber ikke kræve betaling af renter på købssummen eller andre udgifter og tab.
12.5 Hvis reglen om mangler gøres gældende, har køber ret til enten ombytning af varen, reparation af varen, afslag i købssummen eller ophævelse af købet.
13. Fortrydelsesret
For privatkøb af emner på en netauktion har køber 14 dages returret fra den dag, hvor varen modtages. Herefter har forbrugeren yderligere 14 dage til at reutrnere varerne.
Eventuelle omkostninger forbundet med transport af købte emner retur fra køber, betales af køber selv.
Såfremt køber benytter sig af sin fortrydelsesret, refunderer Auktionshuset dab A/S betalingen umiddelbart efter, at varen er sendt retur og modtaget af Auktionshuset dab.
Auktionshuset dab forbeholder sig retten til, at vurdere misbrug af fortrydelsesretten, og Auktionshuset dab kan derfor vælge at AFSLUTTE kundeforholdet og inaktivere kundens konto.
Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret iflg. gældende lovgivning
Auktionsholder:
Auktionshuset dab A/S
Teglbækvej 12-14
DK-8361 Hasselager
CVR.: DK-49757816
Tlf.: +45 8622 2209
Andre lots fra samme auktion